Turun 9kg Dengan Set Kurus Shaklee Dalam Masa 5 Bulan | Aeinna Musa

 


Turun 9kg Dengan Set Kurus Shaklee Dalam 5 bulan | Hasil PKP yang panjang maka terhasillah pengembang di paksi-X dengan jayanya. Namun saya cepat-cepat ubah lifestyle. Buat sama-sama dengan komuniti yang saya bina di group wassap iaitu Geng IF Jelita. MasyaAllah. Saya mengamalkan Intermittent Fasting bersama dengan Set kurus Shaklee setiap hari selama 5 bulan . 

            Purata tempoh Intermittent fasting yang saya buat adalah 16:8. Paling sedikit 12 jam dan paling banyak saya pernah buat 25jam (selalunya ini kombinasi dengan puasa sunat). Disamping mengunakan Set Kurus Shaklee saya juga menambah baik qualiti dan quantiti pemakanan setiap hari secara berperingkat. 

        Set Kurus Shaklee juga sedikit sebanyak membantu saya untuk mengelakkan daripada mengambil makanan yang diproses, gula putih, roti, kek dan kuih-kuih manis. Ada hari cheat day juga lah iaitu pada hujung minggu. Saya amal pemakanan rendah karbohidrat, tinggi protein dan tinggi lemak baik ( good fat) . Saya juga mengamalkan pinggan suku-suku separuh dan lazy keto secara bergilir ( bukan hari-hari), memastikan  tidur yang cukup ( masuk tidur awal, bangkit awal),  minda yang positif dan ceria-ceria selalu. 

                Kemudian bila berat dah turun ke BMI normal, saya tambah rutin harian iaitu exercise ( walk & briskwalk) purata 2km sehari iaitu lebih kurang 3000 steps. 



Turun 9kg dengan Set Kurus Shaklee dalam masa 5 bulan

        Paling penting juga saya melengkapkan nutrisi badan dengan pengambilan suplimen secara sederhana. Suplimen yang insyaAllah membantu journey kurus sihat saya sehingga mencapai BMI normal harini adalah Set Kurus Shaklee yang insyallah premium dan paling berkesan. Suplimen ni berfungsi mengisi lompong nutrisi dalam badan saya, buat badan lebih bertenaga walaupun berpuasa serta kurangkan rasa lapar atau craving. 

Cadangan Set Kurus Shaklee Premium Berkesan

        Set ini juga dikenali sebagai Hello New You Set. InsyaAllah dengan mengamalkan set kurus shaklee ini dengan betul dan konsisten, anda menjadi orang baru iaitu orang yang memiliki fizikal, mental dan gaya hidup yang sihat insyaAllah.


Set Kurus Shaklee Premium Berkesan


  • Vivix
  • Cinch Chocolate
  • Omega Guard
  • Lecithin
  • Herb lax

Vivix


Meningkatkan Tenaga Harian Anda

Suatu kajian makmal dari sebuah universiti yang terkemuka telah menunjukkan bahawa campuran polifenol dari Muscadine Grape dengan Ekstrak Knotweed Jepun, ekstrak Lobak Ungu dan ekstrak Elderberi Eropah dapat membantu meningkatkan tahap tenaga. Berikut adalah bagaimana polifenol dalam vivix shaklee membantu pengurusan tenaga anda secara cekap:

  • Meningkatkan jumlah mitochondria, kilang tenaga dalam badan untuk menghasilkan tenaga. 
  • Meningkatkan penghasilan tenaga supaya anda dapat berasa lebih bertenaga untuk menghabiskan lebih kerja dalam sehari


Mencapai Berat Badan Yang Sihat

Polifenol telah dibuktikan dapat meniru kesan kesihatan daripada berpuasa atau intermittent fasting iaitu pengurangan kalori yang boleh membantu anda menurunkan berat badan. la merangsang peningkatan hormon yang sama seperti dialami oleh individu yang mengamalkan diet pengurangan kalori.

Mengurangkan Pengumpulan Lemak

Beberapa kajian juga membuktikan kemampuan polifenol dalam mengurangkan pemendapan dan sintesis trigliserida dan kolesterol di dalam hati, seterusnya mengekalkan hati yang sihat dan berat badan yang ideal. 

Cinch Chocolate

Bakar dan Bina

Cinch Shake berperisa chocolate merupakan minuman protein yang sihat di ambil ketika mengamalkan diet untuk kurus bersama set kurus shaklee. Manfaat satu hidangan penuh yang dibawakan dalam bentuk minuman yang lazat dan berkhasiat. Ditambah dengan leusina untuk pengurusan berat badan secara sihat. Mengandungi 20 jenis vitamin dan mineral penting.  


OmegaGuard 

Minyak ikan omega guard meningkatkan kadar metabolik dan membekalkan asid lemak penting omega 3 bergred farmaseutikal yang berspektrum luas pada kita. Omega Guard dalam set kurus shaklee dihasilkan melalui proses penyulingan molekul proprietari tiga peringkat. Pengambilan omega 3 ini sangat penting juga sebagai anti-radang dan membakar lemak lama.

Lecithin 

Pembakar lemak semulajadi serta pengemulsi lemak daripada sumber semula jadi kacang soya. dengan erti kata mudah lecithin ni berfungsi membakar lemak baru.


Herb-Lax™ 

Pencernaan dan pembersihan yang lebih baik dengan Herb lax set kurus shaklee ini. Ia juga dipertingkatkan dengan campuran proprietari termasuk daun senna yang digunakan secara tradisional sebagai laksatif semulajadi serta menggalakkan pergerakan usus untuk membantu proses semulajadi tubuh badan.

        Sekiranya anda ingin kesan yang optimun, saya cadangkan ambil dengan konsisten kesemua item dalam Set Kurus Shaklee Premium ini. Jika ada sebarang pertanyaan boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut ye.


        Matlamat nak kurus saya sebenarnya dah pon tercapai kerana dengan ketinggian saya 163cm, berat sekarang iaitu 60kg dah normal Alhamdulillah. Namun, lifestyle yang sihat ni akan diteruskan lagi demi kesihatan jangka panjang (dengan izin Allah jua). Sesungguhnya , mencegah itu lebih mudah dan murah berbanding merawat. Alhamdulillah ala kulli haal. 


       Jika anda berminat untuk dapatkan Set Kurus Shaklee yang berkesan beserta konsultasi terbaik boleh hubungi ena di 0177172868 . Saya akan bimbing anda sehingga mendapat result sepertimana saya dapat iaitu turun 9kg Dengan Set Kurus Shaklee dalam 5 bulan. InsyaAllah.

Sehingga berjumpa lagi di next entry ya!




#shakleetriumph2023  #shakleethrive2023  #blogmegashaklee 

Post a Comment

4 Comments

Terima Kasih Singgah Komen di Blog Ena..

Semoga kita semua dikurnia rezeki yang banyak serta berkat dan kesihatan yang baik hendaknya

Have a nice day ahead!