Pengalaman Ngeri Bersalin Czer



Pengalaman Ngeri Bersalin Czer  |  Ini adalah pengalaman kisah benar yang diceritakan sendiri oleh Puan Nisak Abu Hassan.

Kali pertama bersalin secara czer memang mengerikan. Pedih, ngilu, perit semaunya terpaksa ditelan.

Nampak mudah kerana tak perlu lalui proses meneran. Hanya perlu menunggu ubat bius meresap, perut siap sedia ditoreh 7 lapisan. Allahuakbar, nebess rasa macam nak pengsan.

Tapi, ia satu anugerah terindah buat insan-insan terpilih yang tak boleh bersalin secara normal. Kurang dari 15 minit, suara tangisan bayi berbunyi menghilangkan resah di hati.

Namun, kesan selepas operation sangat menyakitkan dan perlukan penjagaan rapi. 6 jam selepas operation, ibu perlu cuba untuk bangun sendiri. Demi tuntutan menyusukan anak, segala sakit dan beban ditolak tepi. Peritnya jika diingat kembali.

Itu cerita sebelum saya kenal Vivix Shaklee. Kali kedua ceaser, saya dah standby sesiap. Sebab dah niat awal, taknak susahkan suami. Anak sulung yang ditinggalkan lebih perlukan abahnya disisi. Dalam masa yang sama, tiada sesiapa yang boleh menjaga di wad nanti.

Seawal hari kedua, saya mintak suami bawakan Vivix ke wad. Saya perlukan extra energy untuk bergerak. Berbeza dengan rakan-rakan lain dalam 1 bilik. Mereka ada pembantu yang menguruskan si kecil cilik.

Kesan Vivix sangatlahh best. Rakan-rakan sebilik mula tegur kecergasan saya. Begitu juga saudara-mara yang datang melawat bersama. Disaat mereka terbaring kelesuan, saya pantas ke bilik air tanpa bantuan sesiapa. Memang betul-betul menguji hati yang duka lara. Allah, nikmatnyaa tak terkata. Pujian dari Doktor dan nurse melengkap rasa.

10 hari berlalu, luka ceaser perlu di "check up" kembali di hospital. Allangkah bahagianya, bilamana saya konfiden berjalan tanpa menggunakan kerusi roda. Berbeza sekali masa berpantang kali pertama.

Lagi terkejut, bila berjumpa rakan sebilik di wad hari tu. Ketiga-tiga mereka ditolak atas kerusi roda. Saya siap boleh senyum manis bersira bila disapa.

Alhamdulillah, nurse cakap luka ceaser bercantum elok. Paling bestnya, bila terlalu cergas hinggakan lupa diri tengah berpantang. Tak boleh nak duduk diam, kemas rumah menyapu seperti biasa tanpa rasa sakit pinggang. Terus rasa nak lompat bintang. Sampaikan mak dah mula membebel panjang.

Berganda-ganda seronoknya, susu ibu juga banyak dan melimpah ruah ditambah dengan set berpantang shaklee yang lain. Penuh 1 freezer stok EBM sepanjang cuti bersalin. Bonus pula bila ambil Vivix ni, perasan kulit muka tak kusam macam dolu-dolu, berseri-seri bak pengantin.

Haish, memang rasa berbaloi walaupun memikirkan harganya yang sedikit mahal. Apa lahh sangat jika saya dapat uruskan bermacam-macam hal. Allah, berbunga-bunga keceriaan bilamana dapat melayan suami dan anak-anak tanpa rasa bebal.

Bukankah itu nikmat yang tak boleh lagi disangkal?


Thanx  Puan Nisak sudi berkongsi



KLIK SINI untuk beli dan cuba sendiri VIVIX





atau



Hubungi kami untuk info/order:

Your Certified Shaklee Product Consultant:
Aeinna Musa / Kekna (0177172868)
Direct Wassap:
http://KedaiVitaminBangiKajangPutrajaya.wasap.my atau http://Kekna.wasap.my
COD Kajang dan Bandar Baru Bangi serta sekitar
Pengeposan ke seluruh Malaysia









Post a Comment

2 Comments

Terima Kasih Singgah Komen di Blog Ena..

Semoga kita semua dikurnia rezeki yang banyak serta berkat dan kesihatan yang baik hendaknya

Have a nice day ahead!