Set Bersalin Untuk Pantang Selepas Keguguran


Assalamualaikum


Ena kongsikan kisah seorang ibu yang keguguran dan berikhtiar untuk pulihkan badan dengan Set Bersalin Shaklee.


JOm ikuti apa kata beliau:







Puan Yaqeen Ahmad :


BERPANTANG dengan ESP Shaklee


Saya ingin berkongsi tentang amalan berpantang selepas keguguran pada Jun 2014 lepas.


Sebelum ini, saya tidak mengamalkan sebarang suplemen secara khusus selepas bersalin anak pertama mahupun yang kedua. Alhamdulillah, proses berpantang tetap berjalan dengan lancar.


Namun ditelan masa, lebih-lebih lagi selepas melahirkan anak kedua, tahap kesihatan agak surut. Letih mengerjakan kerja rumah dan kerja online. Berita menggembirakan hadir, pada April 2014, saya sah hamil anak ketiga. Usianya 6 minggu ketika itu. Saya menjaga diri seperti biasa, mengambil suplemen untuk set hamil.



Rezeki sehingga minggu ke10, saya keguguran dan menjalani proses cuci rahim. Sakit selepas cuci rahim seperti macam sakit selepas bersalin juga. Cuma pada waktu proses cuci itu, saya dibius dan tidak rasa sakit apa. Sakit rengat tetap ada.



Saya cadang untuk hamil lagi (sebab target bersalin 2015). Jadi harus berusaha untuk lekas sembuh.



Dalam tempoh berpantang, setiap hari saya amalkan bancuhan Energizing Soy Protein bersama air coklat. Selain itu, saya amalkan juga Vitamin C Plus dan minuman Radix HPA. Saya sedia banyakkan makan sayur hijau dan buah-buahan saban hari. Tiada haruan atau gamat atau jamu seperti kebiasaan yang lain. Ia pilihan masing-masing.



Alhamdulillah, perasaan sangat selesa. Badan jadi hangat dan masalah-masalah seperti lepas bersalin, tiada. Sakit rengat memang cepat hilang. Badan pulih dalam seminggu. Bertenaga dan mampu buat kerja-kerja rumah yang ringan.



Apa yang saya niatkan ialah pengambilan protein yang konsisten pada setiap hari dapat memulihkan luka dalam rahim dengan cepat


Alhamdulillah, Ogos 2014, saya hamil bayi keempat. 'Dia' kuat dan sihat sehingga lahirnya. Bonusnya, kulit ibu bertambah baik dan mudah diurus.


Azam kami; mudah-mudahan kami berdua dapat menjayakan misi penyusuan ibu sepenuhnya sehingga Fadiah Uzayra 2 tahun seperti Aqil Farabi. Amiin.


[Gambar: Kami berdua pada hari ke-44]
Sekian.








******


Alhamdulillah...asbab suplimen pilihan beliau ( Set Berpantang Shaklee ), kesihatan beliau cepat kembali pulih dan rahim beliau 'ready' untuk menerima orang baru lagi. Syukur.






******



Syoknya, anda nak cuba Energizing Soy Protein tak?


Sementara PROMO masih berjalan ni, jangan malu segan hubungi ENA tau


till then,

have a nice day !



013 357 3153
013 357 3153
013 357 3153

Post a Comment

0 Comments