Misteri Sedekah dan Kisah Ena




Bismillah, Assalamualaikum sahabat2 syurga ena
Apa khabar hari ini.
Salam jumaat yang  mulia dari ena


Hasil dari blogwalking pagi ni, ena terpanggil nak kongsikan satu KISAH BENAR impak dari bersedekah.



Kizi JasmineJun 28, 2014, 10:32:00 PM
Assalamualaikum. ..The power of Sedekah..saya sangat percaya tu...pada dua bulan lepas iaitu bulan Mei 2014. Saya mendapat musibah..sakit secara tiba tiba.sehingga solat mengunakan isyarat mata.bayangkan! Di saat itu..nyawa memang di hujung kerongkong..ketika sihat sikit .saya gagah diri untuk ke Maybank Solaris Mont Kiara.pada tengah hari Ahad tu..Ada pak cik meminta derma untuk sekolah Tahfiz..sewaktu saya berjln memang penuh kepayahan...sakit tenat...selepas saya menghulur derma dan berdoa di dalam hati. Ya Allah..sembuhkan sakit misteri ku ini..dan aku ingin merasai nikmat solat yg normal semula...Subahanllah.sebaik saya bergerak dari pakcik itu dan dia seperti mendoakan saya..secara tiba tiba sakit seluruh sendi..dada dan perit daging di hiris itu hilang..demi Allah..inilah kisah yang pertama berlaku..dan saya sembuh sakit . Alhamdullillah. .duhai rakan semua..bersedekahlah ketika sakit..sedih..kepapaan.dan apa jua keadaan..pasti ada ganjaran kerana Allah









'Berinfaq lah wahai anak Adam, nescaya Aku akan memberi infaq kepadamu' 
( hadis Qudsi riwayat Bukhari)


Nah, sahabat syurga sekalian, bagaimana? mahukah kita praktikkan sedekah SETIAP HARI selepas ini? Di dalam buku Mini Mudahnya Mejemput Rezeki, ada penulis ilhamkan SISTEM SEDEKAH RM1 selama 40 hari berturut2. 

Dan harini ( 17/10/2014) adalah hari pertama ena sahut cabaran ini.


Buku Mini Mudah Menjemput Rezeki

MENAKJUBKAN!

Baru hari pertama latihan ena. Ena sedekah ( transfer melalui cimb online banking) RM 1 ke akaun si  X pada jam 8:24:05 pagi, dan pada 8:25 pagi ( 55 saat lepas tu) ena dapat wassap dari si X minta no akaun ena kerana beliau ingin membeli barang dagangan ena!

ALLAHUAKBAR!

====
ini kisah ena sendiri. bukan orang lain..tujuan ena ceritakan di sini adalah untuk sama2 mengajak anda semua supaya bersedekah bersedekah bersedekah di kala senang, di kala susah, di kala sakit, di kala gembira, di kala sedih. pendek kata, rutin kan ia pada BILA2 MASA SAHAJA.
====


Pada yang ingin bercakap dengan ena atas apa saja urusan, ena boleh dihubungi di no telefon seperti di bawah:

nak share cerita sedekah anda pon boleh .apa saja;)

Your Shaklee Independent Distributor,

ID: 960982
Call/sms/whatsapp: 013-357 3153
email: aeinnamusa@gmail.com
COD area: BB Bangi dan sekitar


Post a Comment

0 Comments