Set Hamil Shaklee : Makanan Terbaik Untuk Pembentukan Otak Bayi

Pastikan bayi mendapat khasiat dan nutrisi terbaik dari peringkat janin lagi

Bismillah,
Assalamualaikum.


Makanan Terbaik Untuk Pembentukan Otak Bayi | Apa sahaja yang ibu hamil makan akan 'pergi' ke bayi yang dikandung nya juga. Jika elok makanan tu, bagus la untuk perkembangan bayi dan jika sebaliknya, bayi juga akn mendapat kesan buruk secara langsung dari peringkat janin dalam perut atau selepas dilahirkan. Waktu dalam perut, yela kita tak nampak lah kesannya kan. 


Ada kawan Ena berkongsi dua orang anak beliau sangat berbeza dari segi tahap kesihatan akibat perbezaan diet yang diamalkan sepanjang kehamilan. Waktu hamil anak pertama beliau rajin sangat minum susu manakala anak kedua beliau tak lalu langsung minum susu. Akibatnya, apa yang diperhatikan sepanjang tumbesaran anak beliau, anak pertama kerap jatuh-jatuh dan kaki tak kuat manakala ank kedua jarang terjatuh dan kaki lebih kuat. 


See? Nampak tak kepentingan nutrisi waktu hamil dan bagaimana ia mempengaruhi tumbesaran anak selepas dilahirkan. Sebab tu ena sedih sangat bila tengok ada ibu hamil sanggup minum coca cola, makan maggi, fast food dan jajan. Sebab, bukan fizikal bayi je, mental badan IQ pon dipengaruhi oleh nutrisi ketika hamil juga tau!



Alhamdulillah , Set Hamil Shaklee membekalkan nutrisi yang lengkap kepada ibu hamil sepanjang 9 bulan 10 hari . Pengalaman Ena sendiri menggunakan suplimen hamil Shaklee memang rasa sangat berpuas hati kerana sangat bertenaga dan aktif sepanjang hamil pada tahun 2015.


Ena menggunakan set hamil shaklee sepenuhnya sepanjang kehamilan kedua, Baby Safiyya. Waktu ni hamil 8 bulan ;)


Jom Ena perkenalkan satu persatu suplimen dalam set ini:

    Energizing Soy Protein (ESP) - protein untuk kuatkan rahim dan galakkan pertumbuhan sel2 baru pada janin


    B complex- Mengandugi folic acid  yang penting untuk perkembangan saraf tulang belakang janin pada 1st trimester. B complex untuk control mood ibu hamil juga.


    Ostematrix - kalsium utk support pembentukkan tulang baby dan tulang serta gigi ibu. Kekurangan kalsium nanti ibu akan jadi lenguh-lenguh dan sakit pinggul/belakang/kaki. Untuk elak sembelit gak ni.


    Vita Lea - multivitamin untuk cukupkan nutrisi keseluruhan dan ada IRON untuk naikkan haemoglobin ibu hamil


    Sustain released Vita C - untuk tingkatkan imuniti ibu  dan bantu penyerapan IRON dari vita lea


    Omega guard - minyak ikan tulen untuk perkembangan mata dan otak baby serta untuk kawal kandungan gula dalam badan si ibu ( elak diabetes semasa hamil). Untuk di ambil bermula trimester kedua kehamilan. 



    Menurut Dr Hamid Arsyat, Doktor Pakar Sakitpuan: 

    Protin adalah zat makanan asas bagi pembentukan otak bayi dalam kandungan. Ia boleh didapati dari berbagai sumber pemakanan diantaranya daging lembu atau kambing, ayam, ikan dan lain-lain jenis makanan laut, tauhu dan tempe (dari kacang soya), kacang hijau, susu dan produk-produk darinya, telur dan lain-lain.


    Dari semua itu, ikan dan makanan dari kacang soya dan susu merupakan sumber protin yang mudah hazam dan diserap ke dalam saluran darah dan seterusnya dibekalkan kepada bayi dalam kandungan. Ada yang percaya makan lebih makanan dari kacang soya menghasilkan kulit bayi yang cantik ! Mungkin benar?


    Minyak ikan dipercayai juga penting bagi pembentukkan otak bayi. Makanlah minyak dan telur ikan dalam kadar yang lebih dari biasa mulai kandungan 5 bulan keatas. Amalan meratah ikan dan tahu juga baik bagi wanita-wamita hamil ! 



    Tonton Video Rahsia Ibu Hamil ini sangat bertenaga!








    Mommies yang berminat untuk memiliki Set Hamil Shaklee yang mendapat sambutan ramai ni boleh la order sendiri menggunakan kad kredit atau kad debit dengan cara KLIK ORDER NOW di bawah, atau terus call/whatsapp/sms Ena pon boleh ye. insyaAllah kedai online ena ni bukak 24 jam ;)







    Hubungi Ena sekarang, untuk info/order:


    +6 013 357 3153
    +6 013 357 3153
    +6 013 357 3153



    p/s: KLIK untuk grab <<PROMOSI TERKINI>>




    Post a Comment

    0 Comments