Vitamin Kulit Cantik Terbaik Harga Rahmah Untuk Surirumah | Aeinna Musa


Vitamin Kulit Cantik Terbaik Harga Rahmah
Vitamin Kulit Cantik Terbaik Harga Rahmah




Vitamin Kulit Cantik Terbaik Harga Rahmah Untuk Surirumah| Aeinna Musa. Kebanyakkan wanita hari ini yang mementingkan kecantikkan kulit sama ada wanita bekerjaya mahupon mereka yang bergelar suriumah. Namun set penjagaan kulit organik, selamat, premium serta semulajadi yang ada di pasaran kita sekarang harga nya sangat tinggi dan menyebabkan ramai surirumah merasakan mereka tidak mampu untuk memakai atau menggunakan set penjagaaan kulit yang selamat dan premium. Syarikat Shaklee sendiri ada menawarkan set penjagaan kulit dan vitamin kulit cantik lagi terbaik dengan harga rahmah untuk surirumah.

10 Masalah kulit yang selalu di hadapi oleh surirumah adalah:

  1. Jerawat
  2. 'White & Black head'
  3. Hiperpigmentasi (tompokkan hitam)
  4. Hipopigmentasi (tompokkan putih)
  5. Mata panda
  6. Kedutan/garis halus
  7. Kulit berminyak
  8. Kulit kusam
  9. Kulit kering
  10. Kulit sensitif
Berita baik bagi surirumah yang ingin tampil cantik menawan dan bergaya dengan kulit yang sihat adalah dengan mengambil set cantik shaklee yang terdiri daripada 2 vitamin asas untuk kulit iaitu protein dan Vitamin C. 

Protein  

Protein merupakan bahan asas untuk pertumbuhan sel badan termasuk sel kulit. Semakin bertambah usia, sejenis protein yang penting untuk mengekalkan struktur kulit tegang dan sihat iaitu kolagen semakin berkurang dalam badan kita. 

Kolagen yang semakin berkurang seiring pertambahan usia ini jugalah yang menyebabkan kulit semakin berkedut, kurang sekata dan gelap. Lebih parah jika pengambilan protein harian tidak mencukupi maka semakin terganggu lah penghasilan kolagen yang baharu untuk perbaiki struktur kulit yang telah rosak akibat penuaan.

Pengambilan suplimen protein yang premium, bukan-GMO serta organik seperti Energizing Soy Protein (ESP) yang berasaskan soya membekalkan 9 jenis asid amino di mana 5 jenis asid amino di dalam ESP sangat membantu untuk kecantikkan kulit.

5 Jenis asid amino di dalam Energizing Soy Protein (ESP) yang membantu untuk kecantikkan kulit adalah:

1.Thiamine 

Vitamin B1 (thiamine) adalah bahan kimia semulajadi yang penting untuk metabolisme kita. Kita tidak boleh membuat atau menghasilkan sendiri Vitamin B1 di dalam badan kita, jadi kita mesti mendapatkannya daripada diet kita. 

Untuk penjagaan kulit, Vitamin B1 memainkan peranan penting dalam pertumbuhan atau pembentukkan semula kolagen iaitu molekul struktur yang mengekalkan kulit menjadi lembut dan kuat.

 Ia sering digunakan dalam kombinasi dengan vitamin B yang lain, dan terdapat dalam banyak produk vitamin B kompleks dan penting untuk pertumbuhan semula kulit dan meningkatkan pengeluaran kolagen.  

2.Riboflavin


Riboflavin juga berfungsi sebagai antioksidan, mencegah radikal bebas daripada merosakkan sel-sel dan mengurangkan risiko banyak penyakit yang berkaitan dengan penuaan. 

Riboflavin membantu memperbaiki rembesan (mucus) pada kulit dan membersihkan sel sel mati pada kulit yang biasa akan menyebabkan jerawat. 

B2 boleh membantu meningkatkan tona kulit, menjadikan kulit lebih berseri dan menyeimbangkan minyak semula jadi, menjadikan vitamin hebat ini baik untuk kulit kering atau jerawat.

3.Niacin 

Niacin, atau vitamin B3, adalah bahan yang biasa terdapat dalam beberapa krim kulit yang boleh membantu meningkatkan penampilan dan kesihatan kulit. 

Niacin boleh mengecilkan liang-liang pori, mengurangkan kemerahan, keradangan, dan jerawat, meningkatkan kandungan air dan pengekalan kelembapan, dan merangsang pengeluaran kolagen dan elastin. 

Niacin juga boleh membantu membina keratin, yang memastikan kulit tegang dan melindunginya daripada kerosakan. 

Niacin mempunyai bentuk yang berbeza, seperti niacinamide, asid nikotinik, dan nikotin myristyl, yang mungkin mempunyai kesan yang sedikit berbeza pada kulit. 

4.Pantothenic Acid

Asid Pantothenic atau vitamin B5 adalah vitamin larut air yang membantu mengurangkan jerawat, menghidrat, menenangkan, dan menyembuhkan kulit.

 Ia berfungsi dengan melembapkan kulit, mengurangkan pengeluaran minyak dan kerosakan, meningkatkan fungsi perlindungan ('barrier function') pada kulit dan meningkatkan antioksidan dalam kulit.

Vitamin B5 (asid Pantothenic): B5 adalah pilihan yang bagus untuk memastikan kulit berasa terhidrat dan lembut. Asid Pantothenic juga mengimbangkan kulit dan mnegurangakn kemerahan dan keradangan pada kulit.

5. Pyridoxine 

Pyridoxine, Vitamin B6 adalah penting untuk kulit yang cantik. Kekurangan vitamin ini dikaitkan dengan dermatitis dan kesihatan kulit yang buruk. Vitamin B6 meningkatkan pengeluaran kolagen iaitu sejenis protein kulit yang memainkan peranan penting dalam menguatkan elastisiti kulit dan memastikan ia kelihatan lebih muda.

Vitamin B ini membantu mengurangkan kesan ketidakseimbangan hormon, yang boleh menyebabkan jerawat jerawat. Gunakan B6 untuk mengatasi jerawat yang disebabkan ketidakseimbangan hormon, keradangan dan kemerahan pada kulit.

Vitamin C

Vitamin C adalah satu lagi nutrien asas yang utama yang perlu di ambil berat untuk memiliki kulit cantik. Tanpa vitamin C yang mencukupi, badan kita tidak boleh menyimpan atau membentuk kolagen. Vitamin C diperlukan untuk mengubah asid amino proline menjadi hydroxyproline yang merupakan kunci untuk menstabilkan struktur kolagen. 

Jadi jika anda tidak mengambil vitamin C yang mencukupi, melalui buah-buahan dan sayur-sayuran sebagai contoh, anda mendapat pembentukan struktur kolagen yang lemah yang membawa kepada kuku rapuh, rambut dan kesihatan kulit yang sangat teruk dan buruk.

Vitamin C shaklee merupakan sumber vitamin yang selamat, premium, organik dan semulajadi serta halal. Sebiji vitamin c shaklee sama seperti kita memakan 7 biji buah oren setiap hari. banyak sangat nak makan kan, tak larat juga betul tak? Cukup lah dengan mengamalkan sebijik sehari vitamin c shaklee, kita akan dapat 11 manfaat Vitamin C untuk kulit adalah seperti berikut:

  1. ianya selamat untuk kebanyakan jenis kulit
  2. membantu penghidratan kulit (melembapkan kulit)
  3. boleh mencerahkan kulit anda
  4. boleh mengurangkan kemerahan
  5. boleh mengurangkan hiperpigmentasi
  6. boleh mengurangkan penampilan bulatan bawah mata
  7. menggalakkan pengeluaran kolagen
  8. boleh membantu mengelakkan kedutan
  9. boleh melindungi daripada kerosakan matahari
  10. boleh melegakan 'sunburn'
  11. boleh membantu penyembuhan luka

5 langkah tambahan untuk kekalkan kesihatan kulit di tahap optima


1- Mencuci Wajah dengan teknik 'double cleansing'.
Cuci muka dengan teknik double cleansing
Cuci muka dengan teknik double cleansing hanya dengan 1 jenis produk iaitu Luminious Gel Oil Cleanser Youth Shaklee


2- Gunakan Pelembap
Advanced Renewal Night Cream Youth Shaklee membantu menghilangkan sel mati pada kulit
Pelembap muka waktu malam Advanced Renewal Night Cream Youth Shaklee membantu menghilangkan sel mati pada kulit dan insyaALLAH  kulit lembut dan fresh ketika bangun pagi.


3- Lindungi kulit dengan 'sunblock'
Age Defense Moisturize SPF 50 Youth Shaklee bertindak sebagai pelembap dan pelindung dari sinar  UVA dan UVB .
Pelindung Uv atau sunblock Age Defense Moisturize SPF 50 Youth Shaklee bertindak sebagai pelembap dan pelindung dari sinar  UVA dan UVB .


4-Mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam sekurang-kurangnya 3X seminggu 
5- Jaga pemakanan dengan mengambil makanan yang sihat seperti protein, kurangkan makanan berminyak dan kurangkan produk tenusu. Jangan lupa minum air dengan cukup supaya kulit sihat dan lembap.


Set Rahmah solusi set kulit cantik terbaik dengan harga rahmah buat surirumah

Set Rahmah Shaklee : Set A dan Set B
Set Rahmah Shaklee : Set A dan Set B



Feedback Set Kulit Terbaik Harga Rahmah 











Solusi jimat Set Rahmah A hanya Rm 99 sahaja untuk ESP dan Vitamin C manakala untuk lebih penjimatan (diskaun rm10 lagi) dengan set Rahmah B ( 2 ESP dan 2 Vitamin C). Free membership dan free delivery. 

Hubungi saya 0177172868 untuk grab set promo ini (april 2023 sahaja ye) selepas tempoh ini tamat promosi harga rahmah namun kalian masih boleh beli dengan diskaun 20%. Hubungi Aeinna Musa ye 0177172868.  


#nextlevelblogging
#setrahmahshaklee2023
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

Post a Comment

16 Comments

  1. Info yg sangat menarik..kena grab vitamin tu jugà..mampu milik..

    ReplyDelete
  2. Untung anak-anak gadis dan teruna skrg ada pilihan nak atasi jerawat dengan set vitamin kulit cantik ni kan? #kipidapsharing

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman kita masa muda remaja tak de ilmu hihi

      Delete
  3. Vitamin C dan ESP ni memang best. Siapa konsisten makan pasti akan nampak kesan

    ReplyDelete
  4. Power lah result amalkan set kulit cantik rahmah ni 🥰

    ReplyDelete
  5. Very informative la sharing sis Aeinna, best sangat! Rasa macam rugi betul kalau tak grab set cantik ni sekarang sebab harga dia memang harga rahmah sungguh laa..😍😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. grab sekarang bijak lah sbb harga rahmah hihi

      Delete
  6. mata panda tu masalah suri rumah masa anak2 masih kecik...sabajap anak2 besar, mmg glow up la mata tu ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila anka dah besar, masa mak pula nk glow up hihi

      Delete
  7. Bila baca entry Ena ni lagi saya faham kenapa ESP dan vitamin C boleh cantikkan kulit.. dalam ESP pulak ada kandungan 5 amino asid yang penting untuk cantikkan kulit.. bestnyaaa.. memang kena grab set rahmah ni 😍😍

    ReplyDelete

Terima Kasih Singgah Komen di Blog Ena..

Semoga kita semua dikurnia rezeki yang banyak serta berkat dan kesihatan yang baik hendaknya

Have a nice day ahead!