3 Cara Hidup Lebih Bahagia dan Jadi Magnet Rezeki










3 Cara Hidup Lebih Bahagia dan Jadi Magnet Rezeki | Assalamualaikum. Hati rasa makin bahagia bila kita memilih untuk bahagia. Kan Allah dah jamin dalam Al Quran, Allah bagi kecukupan pada kita semua hambaNYA.

Hanya kita saje yang ‘affirm’ kita miskin kita susah.  Kekna nak kongsi 3 cara untuk kita hidup bahagia dan jadi magnet rezeki.

1)Pertama, jom kita ubah apa yang kita cakap dan tulis. Hanya semudah kita rephrase semula ayat yang kita nak cakap/tulis, minda di bawah sedar kita  mula menarik kebaikan /kesenangan/rezeki melimpah ruah.

Sakit= dalam proses sihat
Susah =kurang/tak senang
Malas=kurang rajin
Miskin=belom kaya
Tak pandai=belom pandai

2) Kedua, HAPPY setiap masa— enjoy present moment. Jangan hidup di masa lepas atau masa depan. Orang yang stress/depress adalah orang yang ada emosi yang banyak berkait masa lepas dan masa depan. Takut dan risau masa depan. Sedih, dendam dan tak puas hati apa yang berlaku masa lepas. Semua ni emosi yang jadi blockage pada rezeki.
  

Nikmati masa SEKARANG. Eckhart Tolle ada tulis mengenai The Power of Now. Bagaimana beliau bangkit dan jadi milkionaire hanya dengan perasaan gembira  menikmati present moment.

3) Bersyukur dengan apa yang kita ada dan belom ada. Allah tahu masa terbaik untuk kita miliki hajat kita. Daripada kita duk stress fikir banyak benda yang kita belom dapat, bersyukur dengan nikmat nafas, anggota badan yang sempurna, anak sihat, suami baik, ada keluarga, ada ibu ayah etc.

Terlalu banyak yang boleh kita disyukuri, kenapa asyik melihat pada apa yang belom kita ada?

Something to ponder.

Aeinna Musa
Be Excited & Be Happy Always


Post a Comment

3 Comments

Terima Kasih Singgah Komen di Blog Ena..

Semoga kita semua dikurnia rezeki yang banyak serta berkat dan kesihatan yang baik hendaknya

Have a nice day ahead!