Teknik Memiliki Simpanan BESAR Walaupun Ber 'Gaji Kecil' !

SIAPA KATA GAJI KECIL TIADA PELUANG MENABUNG 'WANG BESAR'..
.

.
Assalamualaikum. Artikel yang ena kira bermanfaat untuk kita membuat saving cash ini ena kongsikan di blog ena untuk tujuan rujukan peribadi juga. Semoga kita semua dipermudahkan untuk membuat simpanan masa depan.

.
Jom baca, hadam dan MULA BERTINDAK.
.
Dari fb Tn Bri,

Saya lakarkan semula idea asal oleh Syafieqah A'lya bagaimana anak muda yang bergaji sekitar RM1,500-RM2,000 boleh mengumpul simpanan yg besar dengan meng'aplikasi' beberapa teknik mudah dalam ASB Financing (ASBF). Dgn cara ini, anak muda terutama pasangan yang sedang merancang perkahwinan boleh memasang impian untuk memiliki sebuah rumah kecil dan sebuah kereta terpakai secara tunai.
.
Bagaimana CARAnya..?
--> Tahun 1, mohon ASBF1 RM50,000 @ 5.2% dgn tempoh max 30 tahun. Bayaran bulanan tanpa takaful ialah RM275 sebulan. Bayar sendiri untuk setahun.
--> Tahun 2, gunakan teknik rolling dividen untuk bayaran ansuran tahun ke 2 sehingga ditamatkan @ 5 tahun.
--> Tahun 2 juga, mohon 1 lagi ASBF2 RM50,000 @ 5.2% dgn tempoh max 30 tahun. Pada masa ini, komitmen anda masih kekal 275 sebulan.
--> Layan ASBF2 dgn Teknik Terkumpul (Compound Dividen) dimana dividen tidak dikeluarkan. Kekalkan bayaran RM275 sebulan sehingga ditamatkan @ 5 tahun.
--> Info grafik strategi ini, layari www.briadvisory.com/gajikecil.html
.
OK. Lihat hasilnya apabila ASBF1+2 ini ditamatkan (terminate loan) @ 5 tahun.
.
Ini kiraan pulangan@hasil untuk seorang..
.
------------------------------
Sijil Pertama @ 5 Tahun
-----------------------------
Baki Principal : RM4,000
Dividen Terakhir : RM3,625
Lebihan Dividen : RM1,300
Jumlah : ✔RM 8,925✔
.
---------------------------
Sijil Kedua @ 4 Tahun
---------------------------
Baki Principal : RM3,000
Dividen terkumpul: RM16,155
Jumlah : ✔RM19,155✔
.
Jumlah Sijil 1 + Sijil 2 = RM28,080 (seorang).
.
Jika anda dan pasangan memohon dan merancang simpanan dengan strategi ini secara bersama, maka hasil anda berdua ialah sebanyak ✔RM56,000✔ dalam tempoh 5 tahun.
.
Dengan RM56,000, anda berdua sudah tentunya mampu membuat pelbagai perancangan kewangan yang anda idamkan. Woowww..ini baru cinta sejati. Dah ada duit..jgn biarkan tulang rusuk bergetar lama sgt..kahwin cepat..😁
.
Maaf kerana saya tidak meletakkan sasaran 6 tahun tetapi cukup hanya 5 tahun sahaja kerana majoriti kita kurang iman untuk bersabar dgn tempoh yg lama..😊
.
Apapun, kami hanya mampu melakarkan idea untuk anda semua. At the end, anda rancanglah kewangan anda mengikut capacity & capability kewangan anda sendiri.
.
Kesimpulannya, samada anda bergaji kecil atau besar bukanlah faktor penentu kejayaan kewangan seseorang. Ramai juga yg bergaji besar tapi belum ada sebarang simpanan.
.
DELAY DOES NOTHING..
FAST ACTION, FAST RESULT..

.





P/s:

KLIK SINI
KLIK SINI
KLIK SINI
untuk 111 Tips Kaya Rezeki Melimpah Ruah dan Tips Bebas Hutang!






Post a Comment

0 Comments